-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:41116 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

بنابه نظر جامعه شناسي خودكامگي (علي رضا قلي) بعداز اسلام نظام طبقاتي ايران از هم پاشيد و هرج ومرج جزء لاينفك ساختار فرهنگي ايران شد. آيا درست است؟
نچه در اين قسمت از كتاب مزبور آمده است، نه تنها بنا به ادعاي نويسنده فارغ از ديدگاه هاي ارزش و كميّتي است؛ بلكه فارغ از اصول و روش هاي صحيح تحقيق در مسائل تاريخي و داوري منصفانه پيرامون آنها است. بهترين گواه براي مطلب آن است كه نويسنده خدمات بسيار ارزنده اسلام به ايران و رشد و شكوفايي سريع و برق آساي ايرانيان در زمينه هاي علمي، ادبي، هنري و اجتماعي را - كه هنوز آثار طلايي آن در سطح وسيعي درخشش دارد - ناديده گرفته است و فقط كاريكاتوري از هرج و مرج نشان مي دهد؛ ولي در مقابل آن به دفاع از نظام بسته طبقاتي دوران پيش از اسلام پرداخته و مي گويد: «اين طبقه (اشراف) هم منشأ خدمات اقتصادي اي كه صرفاً ويژه اين طبقه بوده است و هم در زمينه خدمات فرهنگي كارهايي كرده اند كه به دست طبقه اي غير از اين طبقه تحقق يافتني نبوده است». جالب اين است كه نويسنده براي هيچ يك از دو ادعاي خود به منابع معتبر و متقن تاريخي استناد نجسته است. براي آگاهي بيشتر در اين زمينه ر.ك: 1- خدمات متقابل اسلام و ايران، ج 1 و 2،شهيد مطهري 2- تاريخ ايران قبل از اسلام،دكتر عبدالحسين زرين كوب 3- تاريخ ايران بعد از اسلام،دكتر عبدالحسين زرين كوب

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.